"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BN, UMNO, Najib Razak Seksa Rakyat Jelata

Satu Malaysia ditipu dan diseksa oleh kerajaan BN dan UMNO, Rakyat sekali lagi dibebankan kenaikkan harga bahan bakar, gas memasak, gula dan keperluan harian yang lain.

Menteri yang jaga harga gula, minyak dan pengguna hanya sekadar tugas membuat pengumuman kenaikkan hagra barang. Harga gas memasak satu tong biasa akan mencecah harga runcit RM35 hingga RM45.

Menyambut tahun 2011 semua barang keperluan harian naik melambung. Satu Malaysia akan merasainya "kenikmatan kerajaan BN dan UMNO" .

Harga petrol RON95 naik 5 sen (harga runcit RM1.90). dan RON97 naik 15 sen (harga runcit RM2.30. Harga diesel naik 5 sen menjadi RM1.80. Begitu juga gas harga runcit RM1.90. Harga gula naik 20 sen menjadi RM2.10. Dan semua harga barang turut naik sejajar kenaikakan harga petrol dan diesel.

Sekali lagi rakyat yang tidak bergaji tetap dan rakyat yang bergaji tetap ditipu secara terang dengan motto " Rakyat didahulukan Pencapaian diutamalan."

Najib dan Rosmah senang dan gembira termasuk pemimpin UMNO serta kuncu-kuncunya. 

Dengan itu ayuh kita tumbangkan kerajaan BN dan UMNO pada PRU13. Menteri yang jaga harga bawang lada perlu meletakkan jawatan kerana gagal dalam menjaga dan mengawal harga barang. 

Menteri Hal ehwal kempenggunaan dan koperasi Datuk Ismail Sabri dicadang tukar nama baru "Menteri Hal Ehwal Naik harga Barang. Tuganya gagak hanya sekadar menurut perintah "PEMANDU" satu unit di Jabatan Perdana Menteri, Unit Pengurusan Pretasi dan Perlaksanaan.

Dengan ini kerajaan BN dan UMNO dinamakan semula kerajaan Barang Naik, BN Barang Naik .  

Tiada ulasan: