"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Memohon fatwa daripada mufti-mufti satu Malaysia

neraca
Firman allah ta'ala

dan jangan hampir kamu akan berzina, kerana bahawasanya ada ia kejahatan yang sangat keji dan sejahat-jahat jalan,

(Surah Al- Isra'; ayat 32)

Sabda nabi saw;

1. Bermula berzina itu mempusakai papa.

2. Bermula zina dua mata itu menilik kepada barang tiada halal menghelakan kepada zina faraj

3. Zina satu kali itu menghapuskan pahala amal 70 tahun

4. Tiada daripada dosa kemudian daripada syirik yang terlebih besar pada allah daripada nuthfah yang dihantarkan dia oleh lelaki pada rahim yang tiada halal baginya.

5. bahawasanya bagi ahli neraka itu suara yang keras daripada busuk bau faraj orang berzina.

6. Bahawasanya segala orang yang berzina itu bernyala-nyala muka mereka itu api

7. Bermula kaya dan berzina tiada berhimpun keduanya

8. Meninggalkan berzina itu mempusakai kaya(yakni; membanyakkan berkat daripada rezeki)

9. Barangsiapa berzina nescaya dizina dengan dia, dan jikalau dengan pagar kampungnya sekalipun

10. Barangsiapa berzina dengan perempuan(yakni; samaada perempuan yang muslimah atau kafir dan samada perempuan yang merdeka atau sahaya) nescaya membuka allah ta'alaatasnya di dalam kuburnya akan lapan pintu daripada api neraka ,keluar daripada segala pintu itu beberapa kala dan ular hingga hari qiamat

Kisah atau hikayat

1, seorang' abid;

2. seorang raja dengan puterinya

3. thawus dan wanita pelacur

4. lembah di neraka

5. kisah abi syahmah

tersebut di dalam kitab jawahir

Para mufti 1 malaysia

Kes; seorang lelaki kafir telah mengakui apa yang telah beliau lakukan dengan teman wanitanya di sebuah hotel,di negeri johor.lelaki ini ,merupakan pemimpin tertinggi masyarakat berbangsa china (harus diingat orang cina pun ada beragama islam)'

Soalan 1.

adakah agama islam membenarkan para pemimpin islam (bn) bersama-sama berjuang menegakkan syiar islam di bumi malaysia ini'

Soalan 2, salah atau tidak salah umno (orang islam) bergabung dengan ketua pertubuhan tersebut.

semoga boleh mengeluarkan fatwa secepat mungkin, kerna seandainya salah di sisi agama islam maka masih tidak terlambat lagi untuk bertaubat nasuha.

Salam,"

Tiada ulasan: