"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ada Bloger Hebat Jumpa Najib?

Mohd Sayuti Omar
Baru ini saya mendengar khabar tentang seorang bloger hebat akan terbang ke Australia untuk berjumpa dengan Perdana Menteri Najib Razak dan Wanita Pertama Malaysia, Rosmah Mansor. Setakat ini belum dapat maklumat dari Australia mengenai perkhabaran itu. Tetapi saya tidak menolak kalau peristiwa itu berlaku. Amat tidak mustahil apa lagi dalam keadaan seperti hari ini, harga mulai turun!

Sebenarnya sudah lama usaha dijalankan untuk mempertemukan kedua mereka ini. Banyak masalah dapat diselesaikan terutamanya di pihak Najib dan Rosmah kalau bloger ini berjumpa dengan Najib. Setidak-tidaknya Najib dan Rosmah kehilangan satu ekor nyamuk dari mengangguk tidur mereka.

Kalaulah pertemuan ini berlaku maka akan berlakulah satu perubahan besar dalam perang yang dilancarkan ke atas Najib oleh bloger berkenaan. Apakah bloger berkenaan bertindak seperti Amerika atau para penjual senjata kepada negara yang sedang dihimpit masalah dan berangan-angan untuk berperang?

Apapun segalanya tidak dapat disahkan. Cuma apa yang boleh diperhatikan kalau muncung pena (blog) bloger berkenaan sudah berganjak haluan dalam tempoh seminggu dua ini, bermakna adalah pertemuan itu. Tentang bayaran usaha difikirkan, deal di peringkat antara bangsa tentu lebih mahal dari rundingan di The Mall atau pun Chow Kit Road.

Tiada ulasan: