"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini lah 'Setiakawan'

cucupakkasim
Macam ini laa baru boleh kata setiakawan..

Selalunya parti pembangkang mana yang Ahli Parlimen mereka ada majoriti, maka ketua parti itu akan automatik menjadi Ketua Pembangkang, tetapi tidak lagi kali ini demi perjuangan yang satu... mahu menawan Putrajaya.

Walaupun Ahli Parlimen dari PKR yang ada dalam parlimen kurang dari 28 orang Ahli Parlimen dari DAP, Anwar Ibrahim tetap akan mengetuai barisan Pakatan Rakyat sebagai Ketua Pembangkang, itu jaminan dari Guan Eng dan TG Haji Hadi selaku rakan sekutu pada PKR.

Kerusi P45 Permatang Pauh kosong, tak ada orang duduk pada sidang parlimen yang telah bermula kelmarin. Kali ini Najib telah berjaya mematahkan tangan Anwar dimana tangan Anwar telah di-simen selama 6 bulan.

* Kaki Anwar pula sedang menunggu masa untuk dipatahkan.

APCO WORLDWIDE selaku konsultan public relations memang telah menjalankan khidmat nasihat yang 'A' pada Najib.

* Tambah lah persen kamu ya?! Kah..Kah..Kah.. macam gambar P.Ramlee 3 Abdul daa..

Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang tidak akan diganti. Dia akan masih bercakap bila Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk melantik seseorang (Lim Kit Siang) sebagai wakil Anwar Ibrahim pada ucapan terima kasih Ketua Pembangkang kepada raja.


dollah yankee -
Tak apa, 6 bulan saja ... 

Tiada ulasan: