"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak sahut cabaran Ahmad Maslan, dialog 3 hari 3 malam

Nazri Abdullah
KUALA LUMPUR, 12 Mac: Pengerusi Persatuan Anak-anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) Mazlan Aliman semalam menyerahkan surat kesediaan berdialog isu felda dengan Datuk Ahmad Maslan.

Surat itu diserahkan wakilnya Razman Zakaria yang juga Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah negeri Pahang kepada setiausaha sulit kanan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, di Ibupejabat Felda, Jalan Semarak di sini.

Surat tersebut sebagai menjawab cabaran Ahmad yang sebelum ini mengajak Mazlan berdebat ketika berkempen pada pilihan raya kecil Kerdau.

"Saya telah mengemukakan dua kali cabaran debat kepada Datuk (Ahmad Mazlan) pada 17 Julai 2010 di Lobi Parlimen dan pada 25 Januari 2011 di Tenang, Johor. Kedua-duanya ditolak dengan pelbagai alasan.

"Dalam kempen PRK Kerdau, Datuk mencabar saya berdialog dan menuduh saya takut dan melakukan pembohongan.

"Sayugia diperjelaskan, saya hanya takut kepada Allah dan tiada sebab untuk saya takut kepada manusia. Saya bersedia berdebat atau berdialog dengan sesiapa sahaja demi kebenaran," kata Mazlan melalui surat itu.

Jelasnya lagi, penolakan beliau untuk berdebat secara tertutup dengan Ahmad sebelum ini kerana bimbang di ekspoitasi oleh pihak-pihak yang berkepentingan namun untuk kali ini beliau menyatakan bersedia tanpa sebarang halangan.

"Saya menyarankan Datuk memilih mana-mana tarikh serta lokasi dalam bulan April dan saya bersama 20 Ahli Jawatankuasa Anak bersedia untuk datang.

"Ini semua saya lakukan untuk membangkitkan pelbagai persoalan yang berlegar dalam kehidupan warga Felda.

"Saya menuntut janji Datuk; tiga hari tiga malam pun boleh berdialog!," katanya mengulangi ayat yang pernah dinyatakan Ahmad sebelum ini.

Sebagai penutup pada surat itu, beliau menzahirkan harapan agar Ahmad tidak lagi menggunakan pelbagai alasan untuk menggagalkan pertemuan yang dianggap penting demi masa depan jutaan warga Felda

Tiada ulasan: