"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Letupan gegar reaktor no 3 pula


Letupan baru menggegarkan kompleks janakuasa nuklear Fukushima Daiichi hari ini, menyebabkan langit diselimuti asap tebal.Pemiliknya Tokyo Electric Power Co (Tepco) bagaimanapun berkata letupan itu tidak merosakkan bekas reaktor nombor 3, lapor agensi berita Jiji.

Televisyen tempatan menunjukkan gambar bangunan menempatkan teras rebah ke bumi.

japan nuclear fukushima no 3 reactor explosion imageManakala agensi berita DAP pula melaporkan, enam orang cedera akibat letupan itu.

Bandar itu menempatkan 10 reaktor dan dua janakuasa tenaga, dan letupan telah berlaku di dua daripada reaktor sejak gempa bumi dan tsunami dengan 9 magnitut Jumaat lalu.

-malaysiakini-

Tiada ulasan: