"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rais Yatim: Sukan terburuk hanya di RTM.

mohdnoorawang
rais-yatimDatuk Seri Dr. Rais Yatim terkenal dengan bahasa berbunga bila berdepan dengan wartawan.Beliau sendiri tidak faham apa yang dicakapkan dari mulutnya. Gaya yang ego dan sombong dan 'GONG

Begitu juga dengan siaran berita RTM termasuk berita sukan. Mutu bahasa serta karangan berita teramat tidak sedap didengar walaupun berita itu berita besar dan menarik.

Tidak kerterlaluan pembaca berita di RTM tidak ada kelas. Sebutan dan gaya membaca cukup tidak menarik.  Macam syok sendiri . Dimana sialnya?.

Kesilapan utama terletak kepada menterinya sendiri yang bernama Rais Yatim. Contuh terbaik ialah mottonya "Sukan terbaik hanya di RTM". Hanya cakap kosong RTM.

Malah "sukan terbaik hanya di RTM" perlu ditukar menjadi "sukan terburuk hanya di RTM". Terkini seluruh rakyat cukup benci dan meluat kepada RTM dan Rais Yatim tidak menyiarkan perlawanan akhir "Badminton All England" Datuk Lee Chong Wei dengan Lin Dan.

Tidak terkecuali perlawanan bola sepak LIGA Malaysia. Sekali "Sukan terburuk hanya di RTM. Rakyat bercakap Rais Yatim tidak cerdik atau RTM sendiri berada dalam sindrom bodohnya.

Rakyat  Malaysia  rata rata tidak berminat dengan segala maca berita di RTM. Hanya Rais Yatim menggunakan RTM sebagai medium propaganda murahan dan kaki bodek tegar BN dan Najib.

Kekadang (kadang kadang) watak Rais macam watak kartun bila bercakap dan membuat kenyataan. Nampak sangat gaya bodek yang bodoh dan keterlaluan.
Cakap tak serupa bikin itulah RTM dibawah menterinya Rais Yatim yang pernah mengegarkan dunia penyiaran dan seluruh rakyat Malaysia dalam drama ternoda dengan amah Indon

Kita biokot RTM dan Rais Yatim dan media yang sealiran dengannya. Dalam PRU 13 Rais Yatim perlu digugurkan.

Berita liwat2 diantara DS Anwar Ibrahim dengan Saiful Bahari disensasikan oleh berita RTM termasuk semua media pro Najib menjadi bahan berita utama. Dengan bahasa mudah RTM suka dengan berita sex dan berita songsang.

RTM perlu berubah dan perlu sesuaikan dengan keadaan semasa dan tekini. Jangan hanya dengar cakap menterinya. Kekadang idea menterinya tidak cerdik atau ideanya bodoh dan tak masuk akal.

"SUKAN TERBAIK HANYA DI RTM' SUKAN TERBURUK HANYA DI RTM"

Tiada ulasan: