"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Usaha Menegakkan Benang Basah

Iqbal
Sesiapa yang ada maklumat terperinci si Eskay ini harap diturunkan untuk tatapan pengunjung. Adakah si dogol ini seorang mualaf kerana berbin kan Abdullah. Kalau dia mualaf memang bodoh lah perancang umno menggunakan khidmat mualaf ini dalam konspirasi terkini terhadap DSAI.

Dengar kata Dogol ini mengucap 2 kalimah syahadat  pun merangkak-rangkak. Itu nak tahu status dia yang sebenar , adakah dia ni mualaf keturunan Siam.

Kalau dia mualaf , bermakna dia masuk Islam sekadar tukar nama saja. Hakikatnay hukum hakam Islam ..zero. Oleh itu sekadar suruh buat sumpah PALSU tentu sekali NO PROBLEM baginya.

Kalau dia memang Islam bermakna jenis Islam Keturunan. Kalau dah mengucap merangkak-rangkak bolehlah kita bayangkan dia ni memang orang yang tak bersolat. Bermakna dia ni golongan fasik. 

Maka sumpah dan kesaksian orang fasik tidak boleh diterima. Sebabnya dia ada orang yang tidak takutkan ALLAH. Kalau dah tak takutkan ALLAH bermakna dia s anggup melakukan apa saja. Bohong bagi golongan perkara kecil. Kerana ada dosa yang lebih besar mereka tidak kisah melakukan.

Oleh itu sumpah yang dilakukan adalah ikhtiar DESPRADO untuk menegakkan benang basah. Harapan si dogol ini dengan bersumpah adalah bukti dia bercakap benar. Maka sangkaannya orang akan percaya kepadanya.

Islam adalah agama yang sangat teliti. Bukannya cincai-cincai. Lebih-lebih lagi bab membabit maruah orang lain. Dia ingat dengan bersumpah dah cukup untuk membuktikan kebenaran dipihaknya.Inilah dia kefahaman cetek mengenain Islam yang ditanamkan oleh ustaz2 umno kepada masyarakat melayu.

Islam mengajar umat untuk meneliti dan menilai peribadi , akhlak malah perbuatan-perbuatan individu sebelum boleh mempercayai kata-katanya. Lihat bagaimana telitinya sebelum kata-kata si penyampai tentang Nabi SAW sebelum boleh diterima untuk dijadikan hadis. Sekiranya sesiapa pernah melihat si penyampai cerita itu turun masjid dengan kaki kanan maka sekaligus cerita yang disampaikan itu dibuang. Kerana dianggap orang ini jenis tidak teliti dan jenis pelupa. Maka kata-katanya tidak boleh diterima.

Berbalik kepada Si Dogol yang bersumpah ini. Orang-orang umno tentu tahu hobi , kegemaran serta tingkah lakunya. Pasti segalanya ini yang ditegah oleh ALLAH. Si anak Tambi pun almaklum dengan si Dogol. Rasanya hobi dan kegemaran mereka pun sama. Itu sebab mereka bertiga menjadi kawan baik. Kalau dah kawan baik tentu  hobi dan minat itu sama.

 Kalau turun masjid mula dengan kaki kanan , dah tak boleh diterimaberita yang dibawa , apatah lagi kalau jenis seperti si Dogol ini . Susah sangat ke nak bersumpah ?

ORANG MACAM INI JANGAN DIDOAKAN DIBERI HIDAYAH .KITA POHON HIDAYAH UNTUK YANG BUKAN ISLAM SEPERTI LIM GUAN ENG. BAGI SI DOGOL INI SERTA KUNCU-KUNCUNYA  KITA DOAKAN AGAR MEREKA DITIMPA BALA SEMASA HIDUP AGAR MENJADI PENGAJARAN KEPADA YANG LAIN.

YA ALLAH SEGERAKANLAH KAU NYAHKAN UMNO DARIPADA TAMPUK KEKUASAAN. TAMATKAN  SEGERA RIWAYAT UMNO.

Tiada ulasan: