"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MB Kelantan ke Uzbekistan

Rizal Tahir
PENGKALAN CHEPA, 28 Jun: Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berlepas ke luar negara untuk tugas rasmi di Uzbekistan dan mengerjakan umrah bermula hari ini.

Beliau yang diiringi isteri, Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak, berlepas kira-kira pukul 6.50 pagi tadi di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra.

Turut mengiringi beliau anggota exco kerajaan negeri Datuk Mohd Amar Abdullah, Setiausaha Sulit Khasnya, Rosdi Abdullah, Speaker Dun Kelantan, Datuk Mohd Nasharuddin Daud dan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BBC), Abdullah Yaacob serta isteri masing-masing.

Setiausaha Politik Menteri Besar, Wan Nik Yusof, berkata Tuan Guru akan melawat Uzbekistan selama tiga hari termasuk menziarahi makam Imam Bukhari sebelum menunaikan umrah di Makkah.

Katanya, tugas-tugas rasmi kerajaan negeri akan diuruskan oleh timbalannya, Datuk Ahmad Yaacob.

“Kita berdoa semoga Tuan Guru sehat sewaktu di sana serta dapat menjalankan tugas-tugasnya dengan baik dan selamat pulang,”ujarnya ketika dihubungi.

Tiada ulasan: