"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BUKTI GEMPAR....Sebutan INIKALILAH hina Al- Quran

DUKUNPASIR
DIMANA MANA sebutan atau ayat mahupun ejaan" INIKALILAH" menjadi satu perkataan yang ditakuti oleh pihak disebelah sana. Perkataan Ini Kali lah asalnya adalah sebutan orang Sabah yang membawa maksud KALI INI .......Mungkin sudah ketandusan isu....perkataan INIKALILAH diberikan maksud begini........
Penulis pun bukan arif dan pakar dalam menafsir ayat Al- Quran...nak memandai dalam hal ini takut rosak akidah.........tetapi jika kita fikir secara logik...ramai orang islam diSABAH sudah menggunakan perkataan ini kali lah sudah berkurun lama.......rosakkan mereka dan DAJJAL KAH MEREKA??

Jika dilihat dari segi ejaan YANG BETUL ......INI KALI LAH.......tidak dirapatkan!

Sesekali terfikir jua......jikalau ditakdirkan kita mengundi minggu depan bukan esok...pasti perkataan UBAH juga akan dijadikan satu isu kononnya Pakatan menghina pemakai JUBAH!

Saksikan komen dan pendapat mereka ini...... mungkin ada yang berguna sebagai panduan kita.

NILAH BUKTI FITNAH PENULIS MAKSUDKAN DIATAS INI.....

KLIK SINI UNTUK BUKTI SETERUSNYA

2 ulasan:

Unknown berkata...

ini lagi satu perkataan pelik org Sabah, Brunei dan Utara Sarawak, "Tundun" maknanya tengkuk. Kat Kuching ada "Nonok" maknanya puki Nak heran pebender?

ROHAYA M NOOR berkata...

Agaknya perkataan alamak yg kerap di gunakan orang Melayu di Semenanjung dan Singapore? Bermaksud emak ALLAH.???