"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerja Pakatan Rakyat kah ini? Angkara DAP kah ini

FB Hafidzi Mohd Noor
Bandar Iskandar Johor mempunyai keluasan 2217 km persegi dan keluasan ini adalah tiga kali ganda Singapura, tetapi hakikatnya 80% dari hartanah bandar Iskandar adalah milik rakyat asing (terutama Singapura)

Saya dibesarkan di Johor Bahru dan Jln Capt Mohd Amin (Kg Mohd Amin) itu laluan bas saya berulang-alik ke sekolah dan kesekolah agama. Hari ini hampir keseluruhan Kg Mohd Amin sudah tergadai ke tangan warga Singapura.

Bandar Iskandar juga menerima nasib yang sama dgn kampung tradisi seperti Kg Mohd Amin dan lain-lain tempat yang pembangunan hartanah di JB.

Setelah mereka puas memenuhkan tembolok kapitalis dan kroni mereka (melayu, cina dan India) mereka memberi amaran, pangkah PR akan tergadailah tanah orang melayu. orang melayu akan merempat di tanah airnya sendiri.

Rrrrrupa-rrrrupanya mereka dah lama kenyang dan sendawa, baru mereka nak takut-takutkan orang melayu sedangkan kampung mereka telah lama tergadai.
--------------------------------------------------------
Beberapa fakta tentang Bandar Iskandar Johor Bahru

-Harga hartanah rumah di Iskandar Malaysia Johor telah meningkat sebanyak 40 peratus setiap tahun (secara purata) sejak tahun 2006.
Trend kenaikan hartanah (harga rumah) bermula pada tahun 2009 lagi
-Lonjakan mendadak pula ibarat “pelancaran roket Soyuz ke angkasa” melibatkan nilai hartanah di Iskandar Malaysia Johor telah berlaku sejak tahun 2011
-Harga pangsapuri mewah telah mula berjaya memecahkan harga siling pada RM500 sekaki persegi dan naik ke RM700 setiap kaki persegi
- Hakikatnya, setakat ini 80% aset di Iskandar Malaysia adalah kepunyaan orang Asing (rakyat Singapura)

Tiada ulasan: