"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Datuk Ahmad Yakob mengangkat sumpah jawatan MB Kelantan

Abdul Rahim Sabri
Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob mengangkat sumpah jawatan sebagai menteri besar baru negeri itu di hadapan Sultan Kelantan Sultan Muhammad V di Istana Negeri, Kubang Kerian.

ADUN Pasir Pekan itu menggantikan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang yang telah memegang jawatan sebagai Menteri Besar negeri itu sejak 1990.

Desas-desus mengenai pelantikan Ahmad sebagai menteri besar baru tersebar luas dan menjadi perhatian utama masyarakat di negeri itu.

Sementara itu, satu laporan The Star Online menyebut timbalan pesuruhjaya PAS II Kelantan Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah akan dilantik menjadi timbalan menteri besar.

Laporan itu menyebut, Nik Mohd Amar mengesahkan keputusan itu dibuat secara konsensus oleh kepimpinan PAS Kelantan malam tadi

Tiada ulasan: