"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keikhlasan bertaraf 5 bintang!

Rossem
Sore kelmarin didatangi seorang Ahli Jawatankuasa Peti Undi PAS, selepas ngobrol beberapa minit, ia membisikkan sesuatu “ Saya punya lebihan wang yang diperuntukkan parti untuk digunakan pada hari mengundi 5 Mei kelmarin. Kurang lebih RM1,000. Kepada siapa saya mahu mengembalikan wang ini”.

“Apakah ada orang tahu dan bertanya tentang baki wang itu?” tanyaku.

“Tiada siapa yang tahu tentang baki wang ini kerana semua menyangka sudah habis digunapakai, makan minum dan membayar pengundi luar pada hari mengundi” kata lelaki itu.
Itulah gambaran keikhlasan yang dimiliki petugas PAS pada PRU 13 yang berlangsung kelmarin sehingga membawa kepada kemenangan parti itu di Kelantan dengan majoriti dua pertiga.

Lalu teringat kita kepada sebuah parti yang terasa berat mahu menyebut namanya sekarang, pelbagai cara telah dilakukan untuk menarik pengundi agar mengundi parti mereka. Sumpah laknat, sumpah wa llahi, bahkan sehingga kepada melafaz ta’lik dilakukan, namun gagal merampas Kelantan. Kerana apa jua yang tidak didasari keikhlasan akan terluar dari jalur kemenangan.

Tiada ulasan: