"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Puad Zarkarshi kalah PRU, anak dihentam guru!!

laniismaa
PuadZarkashi
Itulah yang berlaku kepada yang kalah. Nampaknya bekas Timbalan Menteri Pelajaran Dato’ Dr Mohd Puad Zarkashi terpaksa mengadu kepada Bernama kesedihannya. Sedih kerana kalah mengejut di Parlimen Batu Pahat ditangan calon PKR/PR Dato’ Mohd Idris Jusi dengan majoriti 1 732 undi.

Lagi sedih dan duka apabila anaknya yang bersekolah rendah di Putrajaya memberitahu beliau Cikgu kelasnya bertanyakan ” BILA NAK TUKAR SEKOLAH KE BATU PAHAT, BAPA AWAK SUDAH KALAH”.

Guru yang anginnya masih belum baik kerana deman PRU bertanya sedemikian kerana bapanya dah tak menjadi Timbalan Menteri Pelajaran. Marah benar guru tersebut dengan Puad. Ramai juga warga pendidik yang tidak gemar cara Puad mentadbir urus Kementerian Pelajaran sebagai Timbalan Menteri.

Rasanya tak sepatutnya guru tersebut menyindir sedemikian kalau pun dah menyampah dengan bekas Timbalan Menteri tersebut, apatah lagi budak itu masih di sekolah rendah. Tak sepatutnya budak itu dijadikan tempat lepas geram.

Rasanya juga kerana PBS – Pentafsiran Berasaskan Sekolah yang menyebabkan angin guru tersebut tak mereda!! - Lagi

Baca : Pak Lah dan Khairy pukoi Najib!!

Tiada ulasan: