"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersih 4.0 : Insiden Kecil Yang Diperbesarkan

Dr Tanaka Mustafa

a) Kehadiran geng LGBT
b) Video Mangkok pijak gambar TGHH
c) Amoi selfie dengan Abg Mat Sabu

1) Tiga insiden yang saya sebutkan adalah insiden kecil jika dibanding dengan objektif keseluruhan Bersih 4.0. Insiden-insiden tersebut adalah bersifat terpencil kerana saiz perhimpunan yang sangat besar seperti Bersih 4.0.

2) Tak pasti apa motof geng LGBT hadir, tetapi jika mereka juga mahu negara ini humban Umno/BN ke laut atau menyelamatkan negara, maka objektif mereka sama dengan kita. Jika LGBT mahu join Kongres Rakyat sbg NGO yang mahu selamatkan ekonomi negara, apakah PAS akan menghalau mereka? Saya tidak tahu.

3) Ada saekor dua mangkok yang pijak gambar TG Haji Hadi yang diedit berpeluk dengan Najib. Ia tidak menggambarkan kehendak Bersih4.0. Malah Abg Mat Sabu pun akan pulas terajang mangkok tu kalau dia pijak gambar TGHH depan mata. Betul tak Abg Mat? Betul ke?

4) Amoi selfie dengan Mat Sabu, rapat-rapat berkepit. Selaku bekas Timbalan Presiden PAS, ia adalah sesuatu yang taboo dan mengundang fitnah besar. Tetapi ia insiden yang Abg Mat pun tak sengaja dan tak sempat mengelak. Ketua pengiring Mat Sabu pun dan minta maaf sebab cuai. Tapi malang bagi Abg Mat, gambar tersebut akan berkeliaran sampai kiamat.

5) Saya barap nangoi-nangoi PAS hentikan sebaran gambar tersebut kerana ia adalah keaiban seorang Muslim, apatah lagi dia tidak sengaja. Membuka dan menyebar aib saudara Muslim adalah dibenci Allah. Tak suka Mat Sabu pun, sila jaga akhlak kita.

Sekian

5 ulasan:

PokAmid berkata...

Akhlaq penyokong PAS ada yg hodoh!!
Pijak gambar Mat Sabu tu, akhlaq baik ke?

powertrain1648 berkata...

spin bang...jgn x spin...kami ni bodoh....kami sentiasa percaya spin abg...spl tu berderu2 umat melayu dtg nyokong Bershit 4...sbb kami percaya sgt2 ckp berdegar abg...

Abdul Said berkata...

Dah buta perut macam tulah. Bila buat kat orang tak ape. Kena pada diri sendiri mulalah heboh satu kampung. Apasal tak repot kat Interpol!!!

oranqtua berkata...

Betui tu, sorang ustaz yg berdarah hijau pun mengaku akhlak orang orang pas dah teruk sangat, sikit lagi rasanya mau masuk icu...

Tinta Mohd Yusri berkata...

Ulamak PAS ne ilmu agama tinggi tapi ilmu politik bodoh