"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

6 MP Bersatu sokong Anwar dicabar

Baharom Bakar
am@hmetro.com.my

Kuala Terengganu: Enam Ahli Parlimen Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) yang berpaling tadah dicabar mengisytiharkan melepaskan jawatan sebagai ahli parti.

Cabaran itu disuarakan Ketua Penerangan BERSATU, Datuk Razali Idris selepas enam Ahli Parlimen itu berselindung di sebalik kekebalan sebagai ahli parti, tetapi menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kita cabar mereka untuk mengisytiharkan berhenti sebagai ahli parti dan melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen sebelum diusir secara paksa melalui pindaan perlembagaan parti pada Perhimpunan Agung Khas, 2 Mac ini.

"Tiada agenda lain akan dibentangkan pada Perhimpunan Agung Khas BERSATU, melainkan hanya meminda perlembagaan fasal 10 iaitu terhentinya keahlian apabila tidak lagi menyokong perjuangan parti," katanya.

Terdahulu, Razali yang juga Ahli Majlis Tertinggi (AMT) BERSATU mengadakan program santai bersama peserta Payang Walk di Dataran Shah Bandar, di sini, semalam.

Enam Ahli Parlimen BERSATU yang menyatakan sokongan kepada Anwar ialah Ahli Parlimen Tanjong Karang, Datuk Zulkafperi Hanapi serta Datuk Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal (Bukit Gantang), Zahari Kechik (Jeli), Mohd Azizi Abu Naim (Gua Musang), Datuk Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid (Kuala Kangsar) dan Datuk Suhaili Abdul Rahman (Labuan).

Tiada ulasan: