"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tiga individu dari Aman Palestin didakwa esok

Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@mediaprima.com.my

Kuala Lumpur: Tiga individu dari pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Aman Palestin Berhad (Aman Palestin) akan didakwa di Mahkamah Shah Alam, Selangor esok.

Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Azam Baki ketika dihubungi Harian Metro mengesahkan mereka akan didakwa di Mahkamah Shah Alam esok.

"Ya, tiga orang dari Aman Palestin akan didakwa esok," katanya ringkas.

Harian Metro sebelum ini melaporkan SPRM membeku 41 akaun dan beberapa entiti syarikat lain pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Aman Palestin berjumlah RM15,868,762 selepas didakwa menyalahgunakan wang sumbangan orang ramai.

Tindakan itu diambil selepas siasatan terhadap Aman Palestin dijalankan sejak 17 Oktober tahun lalu.

"Sebelum ini, SPRM turut menggeledah premis Aman Palestin serta memperoleh dokumen berkaitan kewangan dan pengurusan operasi bagi tempoh lima tahun terdahulu.

"Siasatan berkenaan dijalankan bagi mendapatkan keterangan berhubung kesalahan mengikut Akta SPRM 2009, Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan Dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (AMLATFPUAA 2001) dan Kanun Keseksaan (Akta 574)," katanya dipetik.

Tiada ulasan: