"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Caltex siasat dakwaan kaunter bayaran pisah Muslim, bukan Muslim

K. Parkaran

PETALING JAYA: Chevron Malaysia mengoperasikan stesen petrol Caltex sedang menyiasat dakwaan kedai serbaneka sebuah stesen di Pulau Pinang melaksanakan pengasingan kaunter pembayaran antara Muslim dan bukan Muslim.

Jurucakap syarikat berkata, pihaknya telah dimaklumkan berhubung perkara itu melibatkan rakan niaga, FamilyMart, yang mengendalikan kedai serbaneka tersebut.

“Chevron memandang serius perkara ini dan sedang bekerjasama rapat dengan rakan kami bagi menyiasat dakwaan itu,” kata Chevron dalam kenyataan kepada FMT.

Viral sejak semalam memaparkan klip video mendakwa kedai di Bukit Mertajam dengan warganet membidas tindakan pengasingan dikatakan itu yang dianggap menambah jurang antara kaum.

Tiada ulasan: