"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kedah: Polis gempur pesta liar di bulan Ramadan

Polis gempur pesta liar di bulan Ramadan, kenapa Alor Setar ye?

Harapandaily

Polis menggempur pesta liar di bulan Ramadan oleh sekumpulan remaja termasuk pelajar sekolah yang menyewa sebuah inap desa di Jalan Suka Menanti, Alor Setar.

Pesta liar mereka berjaya dikesan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar selepas menerima aduan daripada orang awam berkenaan bunyi bising di kawasan kejiranan mereka.

Ekoran laporan yang diterima, sepasukan anggota daripada bahagian Siasatan Jenayah Narkotik IPD Kota Setar bergerak ke lokasi pada jam 3.30 pagi.
Sejurus memecahkan pintu hadapan premis sekumpulan remaja dilihat berada di ruang tamu dalam keadaan khayal sambil mendengar alunan muzik yang kuat.

“Ada antara mereka cuba melarikan diri melalui pintu belakang premis.

“Ketika pemeriksaan dilakukan pihak polis menemui satu peket plastik lutsinar berisi empat biji pil berwarna ungu disyaki dadah jenis metamfetamin yang disembunyikan di bahagian dapur,” kata laporan program 999 di TV3 yang kemudian dikongsi di TikTok.

Seorang remaja perempuan yang berusia 17 tahun dan tinggal di bandaraya Alor Setar memberitahu dia mengeluarkan duit poketnya untuk menempah inap desa itu sebanyak RM200 termasuk deposit.

Dia kemudiannya mengajak rakan-rakannya untuk berhibur.

Seorang lagi pelajar perempuan Tingkatan 5 pula berkata, dia ingin mencuba sesuatu yang baru dalam hidup dengan mengambil dadah.

Walau bagaimanapun, dia yang pertama kali mengambil bahan terlarang itu turut menyesal dengan keputusan dibuat.

Hasil serbuan pada bulan Ramadan itu, seramai 11 lelaki dan 4 perempuan berusia 15 hingga 22 tahun ditahan.

Sebahagian daripada mereka ada yang sudah berhenti sekolah dan memilih untuk bekerja.

Tiada ulasan: