"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

YB NIZAR USULKAN UCAPAN TERIMA KASIH DI ATAS KECEMERLANGAN KEWANGAN PERAK DI BAWAH PAKATAN RAKYAT / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

Dua usul diluluskan oleh sidang yang dipengerusikan oleh YB Sivakumar. Usul pertama mengecam Ganesan sebagai speaker yang tidak sah. Dalam usul tersebut, Ganesan didesak mengosongkan kerusi haramnya dan diserahkan kepada Sivakumar sebagai Speaker yang sah. Usul tersebut disokong dan diluluskan oleh semua adun PR. Ganesan yang duduk dikerusi haramnya sepatah perkataan pun tidak keluar dari mulutnya untuk menjawab hujah dari adun PR.

YB Hj Nizar pula membawa usul ucapan takziah kepada keluarga mangsa yang terkorban dalam insiden yang berlaku di Kuala Dipang, beliau mendesak supaya program seumpama itu dihentikan serta merta bagi mengelakkan tragedi yang lebih buruk lagi. Usul juga diterima sebulat suara.

Usul ucapan tahniah turut dikemukakan oleh YB Nizar di atas prestasi cemerlang kewangan kerajaan Perak 2008 di bawah Pakatan Rakyat sebagaimana yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara. Beliau turutb mengucapkan penghargaan terima kasih kepada semua pegawai dan kakitangan kerajaan, usul tersebut disokong dan diterima oleh semua adun PR.

Tiada ulasan: