"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Datuk Nik Aziz Nik Mat Tidak bertanding PRU13?.....

mohdnoorawang
Esok umat Islam Malaysia merayakan hari raya haji atau raya korban. Negeri Pantai Timur seperti Kelantan, Terengganu dan Pahang meyambut meriah dengan program korban dan akikah.

Namun satu khabar berita yang bertiup kencang melanda negeri dibawah pimpinan ulama tuan guru Dato' Nik Aziz Nik Mat menteri besar Kelantan bakal melepas jawatan menteri besar Kelantan dan tidak dicalun dalam pilihanraya umum yang 13 nanti.

Mengikut cakap dengar dari pehak tertentu tuan guru Dato' Nik Aziz Nik Mat menolak pencalunan pemilihan wakil rakyat akan datang. Jika cerita dan perkabaran ini benar bermakna penggal ini adalan penggal yang terakhir tuan guru menjadi menteri besar Kelantan.

Pejuang dan penyokong gerakkan Islam khasnya PAS kehilangan sebutir mutiara yang membawa obor Islam. Tuan guru adalah seorang ulama, pemimpin dan murabbi malah jiwanya seorang sufi yang tulen.

Tiada ulasan: