"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapalah Allah jadikan mereka manusia...

Muramatsu
Mendengar hujah Nazri Aziz kononnya apabila jaraknya lebih 3 batu nautika, kerajaan Negeri tidak ada hak sebaliknya ia adalah hak kerajaan pusat, dalam kes mendapat royalti minyak.

Itulah justifikasi binatang-binatang yang berkeliaran sebagai Menteri yang tidak mahu keluarkan wang royalti minyak kepada Kerajaan Kelantan.

Persoalannya, adakah minyak yang diambil di Trengganu itu pula kurang dari 3 tiga batu nautika?.

Semua ini mencabar kewarasan sebagai seorang manusia.

Kenapalah Allah jadikan mereka ini manusia, tidak jadikan binatang. Itu lah saja kata-kata yang paling sesuai.

Sebagai anak kelantan, marilah kita sama-sama doakan semua manusia jenis ini dan keturuannya yang mengelapkan perkara ini kekal dalam kedurjanaan dan bangsat.

muramatsu
England.

Tiada ulasan: