"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMNO Kedah : Mukhriz lawan Misai Segak

Afrar Yunus

Betulkah selain nama Dr Mahathir dicalonkan untuk jawatan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah ada satu nama klasik dicadangkan.Depa kata kerja dia tak jadi, tapi misai mau kemas, rapi dan segak.

Dia adalah ahli kumpulan 22 ADUN Kedah yang pernah dipanggil mengadap oleh Perdana Menteri Malaysia ketika itu, Dr Mahathir Mohamed berkaitan isu mereka tidak mahu menerima Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah bagi menggantikan Osman Aroff.

Mereka bermati-matian mahukan Abdul Rahman Ibrahim menggantikan Osman.

Dengaq cerita, puak ni tak mau Mukhriz Mahathir berperanan di Kedah apalagi ada ura-ura mahu meletakkan anak mantan PM tu sebagai calon di Kota Siputeh jika jadi pilihanraya kecil di situ.

Hampa gaduh puas-puas. Misai kemas kah, rapi kah, dengaq cerita UMNO Kedah aman dan bersatu.

Kasihan Mahdzir Khalid. Depa buang terus dari arena politik Kedah. Orang Pak Lah katakan.

Buatlah apa yang patut. Cuba pula berketuakan misai segak ! Sahih hampa bungkuih lagi awai.

http://alkerohi.blogspot.com/

Tiada ulasan: