"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Submarine KD Rahman hilang ?

Malaysia Boleh!Hadiah "terbaik" buat negara sempena Maal Hijrah 1431 bukannya ternobatnya Yusof Nor sebaris dengan Dr Yusof Al Qardhawi sebagai Tokoh Hijrah, tetapi berita "hijrah" nya sebuah enjin jet F5E milik TUDM yang bernilai RM50 juta menuju Eropah untuk di jual.

Itulah gambaran standard piawaian bagi keselamatan negara kita. Tak hairan pun. Dulu beli jet buruk Skywak. Kita pakat tengok asyik jatuh je. Kemudian buat "pameran besi buruk " kat padang pasir Arizona. Sekarang ini musim semua rakyat Malaysia "berlumba-lumba" jual harta negara ke luar negeri.
Pemimpin UMNO Johor pula berlumba-lumba jual pasir dan tanah kat Singapura. BERNAS dah jual kat Hong Kong. Pulau Batu Putih dah
"terjual" kat Lee Kuan Yew. Itu belum lagi Wilayah Iskandar. Pakat jual semua.
Lepas itu kita pakat pergi kem BTN dan nyanyi sekuat-kuatnya lagu
" Anak Kecil bermain api " dibawah orkestra pimpinan Muhyiddin Yasin ( banyak tanah Johor terjual era dia jadi MB Johor)

Kita harap benar agar Panglima TLDM cepat-cepat pergi tengok submarine KD Rahman. Bukan apa, takut-takut dah terjual kat Mongolia!

Tiada ulasan: