"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Geram sungguh Aku dengan Puak Ini

ketuapolis
KALAU BERANI SANGAT BAKAR LAH

Penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian menjadi isu hangat. Rentetan dari kebenaran dari Mahkamah pada awal tahun ini macam-macam kejadian yang merbahaya yang boleh menyebabkan huru hara di Malaysia. 8 buah gereja telah diserang sehingga NGO dan Rela dengan relahati “menjaga” gereja.

Bagaimana pun di Indonesia, perkataan Allah telah lama digunakan oleh orang Kristian di Indonesia.


Contohnya sebuah gereja di Jawa,Indonesia.

Dalam isu kalimah allah ni ramai betul hero-heroin yang menjelma nak mempertahankan kalimah yang disayangi.Retetan itu ada yang sanggup meniup api perkauman semata-mata kepentingan politik tikus mereka.Wahai makhluk,dah belajar agama sedalam-dalamnya.Kenapa dalam isu ini kita cepat sangat melenting tak tentu arah sampai bakar membakar.Islam mana yang ajar kamu membolehkan bakar rumah-rumah ibadat .Islam mengajar penganut-penganutnya mengharamkan merosakan rumah-rumah ibadat,membunuh perempuan,kanak-kanak,orang-orang tua dalam peperangan.Inikan pula negara kita dalam keadaan aman tenteram.sekali sekal jer gerombolan buat hal.

Ok sedara,isu ini bukan isu baru.isu ini boleh dikatakan berlaku pada tahun 2007 lagi.Kenapa baru timbul,kenapa tidak tahun 2008 atau 2009?Semua dah tahu negara kita banyak isu yang besar menglibatkan orang-orang politik,yang terbaru kehilangan 2 buah enjin bernilai berjuta-juta lemon.Adakah dalam isu kalimah ini nak menlindungi atau menutupi isu2 yang besar itu.Ingat,rakyat malaysia tak bodoh, ramai dah yang celik berpolitik.

Ramai sungguh bangkit bila akhbar herrad mencetuskan isu.ramainya bangkit dari tidur,ramainya yang tak tahu dalam agama cuba berlagak kononya aku lah mujahiddin aku lah mujahiddah,berdemo sini berdemo sana.Tumpang tanya....suatu masa dulu agama islam kita dilanda satu penghinaan tentang karikatur rasullulah dimanakah kamu semua wahai gerombolan yang hipokrit.kenapa tak berdemo,ada seorang menteri diajak berdemo tentang isu ini di kampung baru boleh bagi alasan bagi tidak menhadiri diri.Kenapa dengan isu murtad kamu berdiam seribu bahasa,kenapa dengan meroboh masjid kampung bujal kamu berpeluk tubuh,itukan rumah allah.

Kepada pewaris,pekida, dan NGO yang sewaktu denganya ingatlah jangan isu ni saje nak tunjuk hero,nak tunjuk akulah mempertahankan kalimah allah.Lebih banyak lagi isu yang perlu kamu mempertahankan seperti undang-undang murtad di negaraku.Dengan itu juga jangan lupa pada syariat ajaran islam.Jangan pulak ada yang tak bersolat,minum arak,berzina pagi petang berdemo mempertahankan kalimah allah,malunya kalau kantoi.lepas berdemo bawak awek merempit dengan sticker amal makruf nahi mungkar.

So lain kali datang isu-isu yang menglibatkan agama atau apa sekalipun rujuk lah pada ulama yang arif atau yang pakar.jangan jadi bodoh sebab malu bertanya,biar kita bodoh bertanya dari bodoh sombong.

http://ketuapolis.blogspot.com/

Tiada ulasan: