"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Malaysia Rayu Singapura, Hilang Maruah..

dewa
Terkini. Kesanggupan BN merayu kepada Singapura dalam isu tambak Johor memalukan rakyat Malaysia. Sebelum ini, BN dengan kecut perutnya membatalkan Jambatan Bengkok dan mengakibatkan negara rugi beratus juta ringgit. Kemudian, kedaulatan negara terjejas apabila Batu Putih dirampas Singapura dalm apa yang disifatkan UMNO sebagai 'win-win situation'. Terkini, SIngapura dirayu pula! Keratan akhbar dan ulasan disertakan.

"Bharian, 15 Januari 2010: Singapura diminta bantu atasi kesesakan lori di Tambak Johor

JOHOR BAHRU: Malaysia berharap Singapura akan turut membantu dalam menangani masalah kesesakan pergerakan lori ke republik itu melalui Tambak Johor.

Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, berkata Malaysia sendiri telah mengambil langkah penyelesaian antaranya dengan menamatkan penggunaan 'gate control system' di pusat pemeriksaan kedua, menambah anggota kastam dan mengadakan dua lorong tambahan pada akhir tahun lalu.

"Langkah-langkah ini berjaya mengurangkan kesesakan dan memudahkan pergerakan lori ke Singapura sejajar dengan hasrat kerajaan untuk meningkatkan kadar dagangan antara kedua-dua negara," katanya kepada pemberita selepas melawat kompleks tersebut dan menghadiri taklimat operasi kastam di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (KIK) di Bangunan Sultan Iskandar di sini hari ini."
Nampak sangat Malaysia yang terhegeh-hegeh.
Malu betul tengok cara UMNO menyerah diri dan kedaulatan negara kepada Singapura dalam pelbagai isu. Dari isu air, sampai isu Batu Putih, sampailah ke isu Wilayah Pembangunan Iskandar. Kalau pemandu Singapura nak masuk Malaysia, senang-senang saja. Lepas tu memandu laju dan membahayakan nyawa rakyat Malaysia. Bila warga Malaysia hendak ke Singapura, kerapkali dilayan bagaikan teroris. Kalau rombongan pelajar 10 orang nak masuk, kurang-kurang seorang akan sangkut dan semua jadi lewat. Akhirnya terpaksa masuk secara individul lebih senang.

Kepada UMNO Johor, janganlah menang sorak kampung tergadai. Melalak memaki hamun Tok Guru tetapi menikus didepan Singapura. Setakat curi-curi bakar rumah ibadat lepas tu lari ...tak payah sombong la. Haram hukumnya!

Tiada ulasan: