"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lebur RM 2 Juta Untuk Program ‘UMNO Juara Rakyat’

Roziyah Mahamad

Program ‘Umno Juara Rakyat’ menelan lebih RM2 juta bagi meyempurnakan hasrat kerajaan untuk memastikan Umno digelar sebagai juara di mata rakyat. Ini merupakan satu pembaziran yang besar dan merugikan ketika rakyat kini dibebani dengan pelbagai bebanan akibat kenaikan harga barang dan perkhidmatan.

“Dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu kerajaan seharusnya berjimat cermat. Program ini dikatakan bersifat nasional, namun perbelanjaan yang besar dikeluarkan untuk menjamin program ini berjaya,” tegas Ketua Cabang PKR Hulu Selangor, Mohd Nashruddin Abdul Aziz.

Menurut Nashruddin lagi, Perdana Menteri dan Timbalannya mewakili program ini bukanlah sebagai pemimpin negara tetapi sebagai pemimpin parti sahaja kerana program ini hanya untuk parti Umno sahaja. Umno menyajikan program yang berbentuk pembaziran dilancarkan ke seluruh negara.

“Hakikatnya rakyat yang berhak menjadi juara sebenar, kerana rakyat merupakan pembayar cukai dan pemangkin kepada ekonomi negara. Tanpa rakyat negara tidak akan ke mana-mana,” jelas Nashuddin.

Tambah Nashruddin , Umno melancarkan program di bulan yang sama ketika isi rumah dibebani dengan kos perbelanjaan anak-anak untuk memulakan sesi persekolahan. Selain itu rakyat juga dibebani dengan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen.

Esok, Umno akan melancarkan program Umno Juara Rakyat yang akan dimulakan di Hulu Selangor. Terdahulu, Umno dikatakan mengadakan progam ini pada hari yang sama denagn PAS mengadakan program ‘Umno Pengkianat Rakyat’. Namun program itu telah diawalkan dan diadakan pada 8 Januari ini.

Erapakatan

Tiada ulasan: