"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

AWAS Perangkap Perkauman - Mat Sabu

secjdm3p044

Permatang Pauh - Sewaktu berceramah di Kampong Pelet baru- baru ini bersama Ketua Menteri dan juga Timbalan Ketua Menteri, Mat Sabu memberi peringatan buat semua untuk mengawasi perangkap api perkauman yang sedang di mainkan oleh akhbar Utusan dan mereka yang menentang usaha permuafakatan yang di anjurkan oleh Pakatan Rakyat.
Turut hadir berceramah pada malam menjelang Sambutan Perayaan Tahun Baru Cina itu ialah Ketua Menteri YB Lim Guan Eng , Timbalan Ketua Menteri Dr Mansor Othman,YB Salehman,YB Malek Kassim dan Ajk Pas Kawasan.

Beliau menjelaskan demikian sewaktu berceramah di Kampung Pelet.Menurut Mat Sabu, ianya cuba di lakukan pada sama peristiwa 1987 di mana "Operasi Lalang" di jalankan.Menurut beliau , pada waktu tersebut Lee Kim Sai mencadangkan agar adanya timbalan perdana menteri ke 2 di kalangan kaum cina.

Ini menyebabkan Dato Najib yang seawaktu itu sebagai ketua pemuda mengadakan perjumpaan di Kuala Lumpur sehingga hampir mencetuskan pergaduhan, di tambah pula dengan mainan akhbar mereka. Menurut Mat Sabu Apa yang berlaku seterusnya ialah beberapa pimpinan pembangkang di tahan termasuk beliau .Lee Kim Sai ke Australia dan Najib ke Indonesia.”Najib pemimpin penakut” demikian jelas Mat Sabu.

Ini mesej dan agenda yang sama di mainkan .Bermula dengan perarakan kepala lembu, kemudian isu Allah, di bawa kepada apa yang berlaku di Pulau Pinang tentang perobohan sebuah kedai yang dikatakan telah diruntuh, dan yang terbaru ialah peristiwa perarakan Maulidurrasul yang akan datang. “Isu nama Allah dan kritikan dunia luar berhubung dengan kes pembakaran gereja menjadikan negara kita malu di mata dunia dan orang luar negara mempersoalkannya.Kerajaan kemudiannya mengendurkan kes ini.

Bagi masyarakat di Malaysia, jika dahulunya perkara ini di jalankan mungkin ianya menjadi satu masalah yang amat besar buat negara. Malah isu nama Allah dan pembakaran gereja mendapat liputan luar dan seterusnya merosakkan nama Malaysia di mata dunia. “Namun kita bersyukur kerana yang di tahan tidak seorang pun orang kita” demikain jelas beliau dan di sambut puluhan ribu yang hadir dalam siri ceramah penerangan “Siapa Juara Rakyat..

Kini maklumat di terima dengan cepat. Kita sudah punya media alternative dan sebab itu segala cubaan yang di lakukan oleh mereka tidak mendapat reaksi yang keras dari rakyat. Rakyat bukan di zaman Ghafar Baba dahulu, malahan di kalangan golongan muda dengan berbagai kemudahan internet menjadikan mereka cepat dan memahaminya.Maklumat mudah dan kita bukan berada di zaman jakun lagi.

“Begitu juga dengan isu pembanggunan.Jika dahulu hanya Kelantan sahaja yang dikatakan tidak membangun,kini Pakatan Rakyat (pembangkang) yang menguasai Selangor dan Pulau Pinang, sudah tentu lah kini kerajaan tidak boleh memainkan isu pembanggunan lagi.Hanya isu perkauman sahaja yang akan menyelamatkan hayat Umno /Bn.Mereka di selamatkan oleh pengundi Sabah dan Sarawak” , jelas Mat Sabu

Sila sambung bacaan anda di sini..

AWAS Perangkap Perkauman - Mat Sabu

Tiada ulasan: