"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

hantar balik pendatang - masuk secara sah atau haram

kayukelat
Kerajaan Malaysia nampaknya terus berlembut dengan pendatang asing, kebanjiran pendatang dari segenap pelusuk negara mencambahkan masalah sosial, jenayah dan juga masalah kehormonian penduduk malaysia.

Masalah sosial amat teruk sekarang berpunca dari pendatang yang membawa banyak masalah kedalam negara ini, kehidupan bebas seperti dinegara mereka dibawa bersama dan tidak sesuai sekali dengan norma norma kehidupan masyarakat malaysia.

Pendatang indonesia terutama dari lombok telah banyak mencelakakan hidup ibubapa yang meratapi kehilangan anak mereka. membawa lari anak orang seolah direstui oleh masyrakat lombok dan kerajaan malaysia terus berlembut dengan mereka, sepatutnya kes-kes seperti ini diambil tindakan tegas oleh kerajaan malaysia, hadapkan pesalah melarikan anak orang seperti mana akta memperdagangkan manusia, humban mereka ini ke penjara supaya menjadi pengajaran kepada yang lain.

Banyak sudah kes yang dibuat oleh rakyat lombok, tapi kerajaan Malaysia terus menyepi seolah boleh bawak anak orang lari dari malaysia dan dibawa ke lombok. Ayah dan mak di malaysia terus merayu agar ada tindakan yang sewajarnya, sudah beratus kes anak rakyat malaysia dilarikan ke lombok. seolah olah anak rakyat malaysia adalah isteri pakai buang yang mana selepas setahun dua, dapat anak dihantar kembali ke malaysia, apakah malaysia ini dijadikan tempat membuang anak dari lombok. atau ada agenda dari indonesia yang mana mahu rakyatnya memperisterikan rakyat malaysia dan mengimport kembali anak mereka ke malaysia dengan cara ini rakyat indon dapat bercambah membentuk komuniti seperti yang berlaku di kuala lumpur. jalan menghala ke melati dan melawati. apakah tiada tindakan kerajaan untuk menghapuskan komuniti ini.


Pendatang asing ini juga melakukan banyak jenayah di dalam negara ini, samun, pukau, rompak, rogol dan bunuh, selepas melakukan aktiviti jenayah di malaysia mereka akan pulang menikmati hasil kegiatan jenayah mereka dimalaysia. selepas habis hasil jenayah mereka, pendatang ini akan datang kembali dan melakukan lagi kegiatan jenayah. Jadi dimanakah pasukan keselamatan malaysia yang amat mudah dibolosi oleh penjenayah untuk datang ke malaysia untuk melakukakan jenayah.

Kerajaan malaysia perlu bertegas jangan sampai negara dah tergadai ketangan pendatang asing barulah nak bertindak, tapi sikap bapuk tua kerajaan malaysia terhadap pendatang asing menyebabkan malaysia dijadikan hub melakukan aktiviti jenayah. korupsi melanda malaysia, pemimpin sanggup menjual negara kalau kena dengan harganya. Malaysia perlu berubah, hantarkan pesanan tegas kepada pendatang asing, jika datang mencari rezeki buat secara elok, jangan biarkan mereka ini bebas kelaku. pantau setiap masa, pastikan mereka pulang dengan segera jika permit mereka dah tamat.

Malaysia perlu bebas pendatang dengan segera sebelum semakin membusuk dengan kegiatan pendatang yang banyak mencelakakan rakyat malaysia,hapuskan pendatang asing. malaysia tetap maju walaupun tanpa pendatang asing. minat sungguh kerajaan sekarang dengan pendatang asing sampai semua aktiviti perkhidmatan ada rakyat asing berkhidmat,

Semenjak mydin mall dibuka, kalau solat jumaat disekitar masjid kawasannya kita akan merasakan kita berada dipakistan bangla dan kawasan yang sewaktunya. masalah sosial pun semakin bertambah. anak terengganu yang bunting anak bangla anak pakis begitu meluas cuma belum tersebar lagi. apakah ini dinamakan satu malaysia, anak gadis melayu diusung oleh mat bangla dan mat pakis dengan mudahnya, inilah bangsa ku melayu cepat layu.

Tiada ulasan: