"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ZulKifli Noordin: Saya akan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR!

dewa
Zulkifli Noordin baru-baru ini menjelaskan bahawa dirinya tidak akan keluar dari PKR kerana bercadang hendak bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Alng-alang nak bertanding, kenapa tak terus bertanding jawatan Presiden lawan Anwar terus? Keratan 4 kenyataan panas Zulkifli dalam akhbar dan ulasan tajam disertakan:

KUALA LUMPUR: Kulim-Bandar Baru MP Zulkifli Noordin claims that certain leaders in PKR were trying to get him kicked out of the party by scheduling disciplinary meeting dates when he is due to be overseas.

On PAS vice president Datuk Mahfuz Omar’s statement that it was good if garbage in Pakatan left, Zulkifli said the exodus of good people would leave Pakatan in dire straits.

Zulkifli said he had no intention of quitting PKR at the moment as he was planning to contest the vice president’s post."

Exodus tu maknanya keluar beramai-ramai. Biasa digunakan dalam Old Testament merujuk kepada keluar beramai-ramai kaum Yahudi dari Mesir bersama Nabi Musa A.S.

Ada 4 kenyataan panas Zulkifli sebelum ini:

1. tok guru nik aziz pengkhianat

2. ada ramai firaun kecil dalam PKR dan DAP

3. Orang baik baik akan keluar Pakatan beramai-ramai

4. Dirinya perlu berada dalam PKR untuk tandingi jawatan Timbalan Presiden.

Soalan saya, pertamanya, adakah Tok Guru Nik Aziz telah mengkhianati parti dengan melompat parti apabila PAS bergabung dengan UMNO lalu ditikam dari belakang lalu disepak keluar dari BN oleh UMNO? Jawapnya tentulah tidak. Itu gabungan dan bukan pengkhianatan kerana keputusan perbincangan PAS ialah bergabung ketika itu. Ini bukan soal satu dua ahli khianat lalu lompat.

Soalan kedua, selama ini UMNO dan BN yang memerintah. Firaun merujuk kepada kepimpinan zalim. Cukup pelik bila pembangkang dan Pakatan Rakyat yang dipanggil firaun kecil sedangkan UMNO yang memerintah.

Soalan ketiga, kalau orang baik-baik akan keluar Pakatan beramai-ramai, bukankah YB Zul patut nyah terlebih dahulu kerana dirinya 'orang baik' dan pejuang Islam No.1. Bak kata dirinya, I am Muslim first, Malaysian 2nd.

Sebenarnya, tidak perlu begitu. Menjadi Malaysian tidak bermakna kita tak boleh menjadi Muslim.

Soalan ke-4, kalau dah PKR penuh dengan firaun, kenapa nak jadi Timbalan Presiden pulak? kwah kwah..

Malas nak hurai panjang-panjang. Sambung tulis tesis lagi baik. Wassalam.

Tiada ulasan: