"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyanyi Berbogel di Khalayak Ramai

Penyanyi Erykah Badumenghadapi tuduhan berkelakuan tidak senonoh melalui video muzik bogelnya ketika membuat pengambaran video tersebut di Plaza Dealey, di pinggir bandar Dallas.

Badu, yang merupakan penduduk kaum asli Dallas dan seorang penyanyi neosoul membuat aksi berjalan dalam keadaan bogel di hadapan pelancong dan pejalan kaki ketika membuat pengambaran untuk muzik videonya Windows Seat pada 13 Mac lalu.

Pengambaran itu berakhir dengan aksi Badu yang dalam keadaan bogel ditembak di kepala dan ‘mati di tempat kejadian’, di tempat di mana Presiden John F. Kennedy ditembak mati pada 1963.

Sarjan Warren Mitchell semalam berkata, keputusan untuk mendakwa Badu berkelakuan tidak senonoh – perbuatan melanggar peraturan yang boleh membawa hukuman denda sehingga AS$500 (RM1,700) – setelah seorang saksi, Ida Espinosa, 32, dari Vernon tampil memberi kenyataan bersumpah kepada pihak polis semalam.

Espinosa bagaimanapun enggan mengulas perkara itu ketika ditanya Assosiated Press semalam.

Kata Mitchell, pihak polis telah menerima banyak panggilan daripada orang ramai dari seluruh negara yang memandang berat insiden itu.

Menurutnya, Badu boleh mencabar dakwaan tersebut atau membayar denda. Beliau berkata, saman itu akan diposkan kepada penyanyi berkenaan.

Jurucakap Badu, Carla Sims tidak memberi sebarang komen berhubung kejadian itu. – AP/selatanonline-

Tiada ulasan: