"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengikut Zahrain sedia isytihar lompat

Mohd Sabri Said
BAYAN BARU, 8 April:
Seperti biasa, menjelang kempen Pilihan raya Kecil Parlimen Hulu Selangor, beberapa orang individu yang bersekongkol dengan tindakan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim dikatakan sedang bersiap sedia untuk melompat parti.

Mereka yang dulunya merupakan Jawatan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) sekitar Bayan Baru telah ditamatkan perkhidmatan ekoran prestasi yang buruk kerana tidak mampu melakukan kerja membantu kerajaan Pakatan Rakyat negeri.

Berita tersebut kini tersebar luas kononya 200 orang pengikut Zahrain turut kecewa dan mahu meninggalkan Pakatan Rakyat untuk menyertai Umno.

Majlis penyerahan borang Umno kepada Pengerusi Umno Negeri, Dato' Seri Zahid Hamidi dijangka diadakan di sebuah hotel di sini.

Program tersebut dirancang bagi menggandakan propaganda Barisan Nasional (BN) untuk meraih simpati rakyat terhadap parti itu setelah dimalukan pada pilihan raya umum ke-12 lalu di samping sebagai bahan kempen menjelang Pilihan raya Kecil Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini.

Bekas Ahli Parlimen PKR itu akan diperkudakan oleh Umno nanti sehinggalah selesai pilihan raya kecil itu bagi mengatakan bahawa perjuangan Umno sebenarnya benar dalam menjuarai rakyat dalam apa hal sekali pun.

Tiada ulasan: