"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Azmin tolak dakwaan tak selari dengan MB

Naib Presiden PKR Azmin Ali menolak tanggapan bahawa beliau tidak selesa dengan pemilihan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim bagi mengetui kempen pilihan raya di Hulu Selangor.

Hanya seminggu sebelum penamaan calon pada 1 April, terdapat khabar angin bahawa terdapat perselisihan faham antara dua pemimpin kanan parti itu berhubung siapa yang patut mengetuai kempen pilihan raya parti.

Dilaporkan terdapat beberapa pemimpin utama PKR curiga dengan kemampuan Khalid kerana sebagai seorang tokoh korporat beliau dikatakan kurang kemahiran politik.

Bagaimanapun, ditemui ketika pelancaran jentera pilihan raya Pakatan Rakyat di Hulu Selangor semalam, Azmin mengenepikan spekulasi bahawa berlaku keretakan hubungannya dengan Khalid.

"Sayalah orangnya yang mencadangkan supaya menteri besar menjadi pengarah pilihan raya. Ia juga keputusan sebulat suara dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat dan kerajaan negeri," katanya kepada Malaysiakini.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: