"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

3,000 bakal sertai Dewan Himpunan Penyokong PAS Perak

Ismail Hashim

IPOH, 7 April:
Pengerusi Persatuan Kebajikan Masyarakat India Negeri Perak, Encik Susannathan a/l Arokiam hari ini menyertai Dewan Kelab Penyokong PAS (DKPP) negeri yang bakal diikuti 3,000 ahlinya.

Susannathan berkata, sebanyak 100 borang telah diserahkan kepada Setiausaha PAS negeri, Ustaz Misbahul Munir Masduki petang tadi di Pejabat Perhubungan PAS Perak, dekat sini.

Menurutnya, persatuan yang dipimpinnya itu mempunyai keahlian seramai 3,000 orang dan akan menyertai DKPP dalam masa terdekat ini.

Susannathan, 50, tinggal di kawasan Buntung sebelum ini adalah Pengerusi PSM Buntung dan bekas Ketua Bahagian PPP Ipoh Barat yang dikatakan mirip kepada Murugiah.

“Saya sudah tidak mahu kepada parti lain yang saya sudah kenal sikap dan hati budi mereka,” tegasnya lagi.

Beliau hadir menyerahkan borang itu bersama tiga rakannya iaitu Ramakrisnan, Balakrishnan dan seorang wanita.

Menurut Misbahul, Susannathan bersama tiga rakannya yang lain telah berkunjung ke Pejabat PAS negeri untuk menyerahkan sendiri borang menyertai DKPP.

“Beliau bersama rakan-rakannya telah hilang kepercayaan kepada Umno/BN sejak sekian lama, hari ini beliau mengisytiharkan untuk bersama PAS bagi memperjuangkan nasib kaum India yang tertindas,” jelasnya.

Untuk rekod, Persatuan Kebajikan Masyarakat India yang diterajuinya ditubuhkan pada 27 April 2007.

Walaupun persatuan itu baru tiga tahun ditubuhkan tetapi setiap hari ada sahaja ahli baru yang menyertainya.

Persatuan itu ditubuhkan atas dasar memperjuangkan nasib kaum India terutama yang berpendapatan rendah dan sederhana.

Susannathan bersama rakan-rakannya dalam Persatuan Kebajikan Masyarakat India akan menyokong PAS dalam perjuangan menegakkan keadilan.

Beliau dapat merasai bahawa perjuangan PAS walaupun atas dasar agama tetapi tidak mengabaikan kebajikan kaum lain, dan ianya dibuktikan apabila Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menerajui kerajaan PR di negeri ini.

“Nasib kaum India di Perak diberi perhatian yang serius oleh Kerajaan Pakatan Rakyat,” jelasnya.

Tiada ulasan: