"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sultan Kelantan berangkat raikan anak yatim di Istana Mahkota

KOTA BAHARU, 7 April: Buat pertama kali setelah hampir setahun gering, Sultan Kelantan Sultan Ismail Petra berkenan bertemu rakyat, dalam keadaan baginda yang seringkali tersenyum dan semakin sihat, pada satu majlis di Istana Mahkota di sini hari ini.

Sultan Ismail, yang berpakaian kemeja hitam bercorak bunga putih, berkenan untuk bertemu rakyat jelata pada 5.20 petang dengan menaiki kerusi roda dan diiringi Raja Perempuan Kelantan Tengku Anis Tengku Abdul Hamid pada majlis meraikan 150 anak yatim Taman Sabariah dan pemberian sumbangan zakat.

Baginda turut berbual dengan kenalan lama, malahan Tengku Anis pula sempat berseloroh dengan bertanya sama ada baginda ingin menyanyi.

Sambil tersenyum baginda bertitah: “Dok... tok se nyanyi (Tidak... tidak mahu menyanyi). Payoh (susah).”

Biarpun suara baginda serak dan agak sukar untuk melafazkan kata-kata namun senyuman yang sentiasa terukir di bibir membuktikan keadaan kesihatan baginda yang semakin pulih.

-Bernama-

Tiada ulasan: