"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jakim, KeKKWa bantu BN di Hulu Selangor?

Dzulfikar Mashoor
HULU SELANGOR, 9 April:
Seorang guru di Hulu Selangor memberitahu bahawa kerajaan akan melaksanakan kempen politik secara tidak langsung antara 12 hingga 15 April ini sempena pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

Beliau yang enggan dikenali berkata, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Datuk Seri Jamil Khir Baharom dalam suatu mesyuarat rasmi di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Isnin lalu telah membentuk 15 adhoc program yang membabitkan guru-guru kelas agama dan fardu ain (Kafa), jawi, al-Quran dan fardu ain (J-Qaf) dan pegawai Jakim sendiri.

Ujarnya lagi, guru J-Qaf dan Kafa diarahkan mengadakan beberapa program bersama-sama ibu bapa kepada para pelajar sekolah demi meraih sokongan politik pengundi pada Umno/BN.

Manakala, Jakim pula diminta, menurut beliau akan mengadakan beberapa program khusus membabitkan pengundi-pengundi dari kalangan Orang Asli.

Demi menjayakan kempen secara tidak langsung itu, beliau berkata, kerajaan telah memperuntukkan sebanyak RM150 ribu bagi setiap program tersebut.

Tambah beliau, kesemua 15 program yang membabitkan kaum Melayu dan Orang Asli itu bakal dihadiri para pemimpin Umno bertaraf menteri dan timbalan menteri.

Jamil sendiri, menurut beliau, akan merasmikan satu program rasmi di Gerinchi Jaya, Hulu Selangor.

Dalam perkembangan yang lain, seorang kakitangan di Kementerian Penerangan, Kemunikasi, Kesenian dan Kebudayaan (KeKKWa) turut diturunkan secara langsung di Hulu Selangor.

Menurut beliau, kementerian dijadualkan mengadakan wayang pacak di semua kampung bermula malam esok.

Tiada ulasan: