"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ustaz Nassrudin Hassan Berniat Jahat

ulitmayang
Kata Najib, dengan cadangan ini bermakna P 085 Pekan, walau pun memperolehi majoriti sebanyak 26,464 dalam PRU 12 lalu, beliau boleh terlungkup. Ini kerana menurut berita yang boleh dipercayai, seramai 1,060 ahli UMNO Bahagian Pekan sudah di'reject' Maka jika ini diambil kira, so boleh lah dikatakan dalam kawasan jagaan Presiden parti mereka pun, kawalan masih tidak dapat dibuat 100%. Ini belum lagi .

Sekiranya jangkaan ‘musuh dalam selimut’ yang masih ada berkeliaran di Pekan , sama masih berstatus ‘musang berbulu ayam’ atau musang yang sudah menjadi landak, yang tidak boleh dibuang begitu saja.

Dewan Pemuda PAS Pusat menuntut agar undi pos dihapuskan kerana pengamalannya sudah tidak lagi relevan malah bertentangan dengan matlamat asal ia diwujudkan.

Ketuanya, Nasruddin Hassan berkata, undi pos pada waktu ini hanya semata-mata dijadikan talian hayat Umno BN untuk memenangi pilihan raya."Walaupun Pakatan Rakyat menang di Sibu, tapi kita tetap tuntut undi pos dimansuhkan

Ulasan

Kata Najib, dengan cadangan ini bermakna P 085 Pekan, walau pun memperolehi majoriti sebanyak 26,464 dalam PRU 12 lalu, beliau boleh terlungkup.

Ini kerana menurut berita yang boleh dipercayai, seramai 1,060 ahli UMNO Bahagian Pekan sudah di’reject’.

Maka jika ini diambil kira, so boleh lah dikatakan dalam kawasan jagaan Presiden parti mereka pun, kawalan masih tidak dapat dibuat 100%. Ini belum lagi, sekiranya jangkaan ‘musuh dalam selimut’ yang masih ada berkeliaran di Pekan, sama masih berstatus ‘musang berbulu ayam’ atau musang yang sudah menjadi landak, yang tidak boleh dibuang begitu saja.

Kalau cadangan DPP itu diterima, bermakna PRU 13 bukan satu tugas sukar untuk PR. Tetapi adakah Najib semudah itu akan menerima cadangan Ustaz Nasrudin tersebut?

Bagi Najib, UMNO dan BN, cadangan Ustaz Nasrudin itu boleh ditakrifkan sebagai berniat jahat, bagi menjatuhkan UMNO dan BN dalam PRU 13 nanti. Cadangan ini tidak akan dilayan. Sebenarnya banyak kawasan Parlimen dan DUN yang dimenangi oleh BN melalui undi pos ini. SILA KLIK DI SINI

Tiada ulasan: