"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMNO Tidak Kenal Pasir Halal dengan Pasir Haram!!!

ruhan
UMNO-BN mengambil keputusan yang paling tidak cerdik apabila memfitnah Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor atas isu curi pasir. Kebebalan menyebabkan mereka tersalah ambil bahan bukti untuk ditunjukkan kepada seluruh rakyat Malaysia. Gambar yang diambil di kawasan gali pasir sah didakwa kegiatan curi pasir. Otak pemimpin UMNO-BN sememangnya sudah mereng.

Jika tidak mereng tentulah mereka dapat mengira dengan betul. Ini tidak. Statistik yang diberikan pun tidak masuk akal. Dek terlampau ghairah nak hentam orang, suka-suka hati saja sebut itu ini. Termalu dengan dakwaan bodoh itu, mereka beralih pula kepada isu Pakatan Rakyat Selangor cipta kerja untuk kroni. Sesiapa pun tahu dakwaan ini hanyalah satu cara untuk menyamakan Pakatan Rakyat dengan UMNO-BN.

Kalau UMNO-BN penuh dengan kronisme, janganlah seret orang lain dalam masalah itu. Hapuskan rasuah, kronisme, nepotisme, salah guna kuasa, penyelewengan, dan sebagainya dalam UMNO-BN dahulu, baharulah diri nampak bersih dan elok. Dengan wajah yang bopeng sekarang ini, tiada siapa yang akan tertarik dengan UMNO-BN.

Isu ini telah memerangkap UMNO-BN sendiri. Ketika mereka sibuk dengan curi pasir di Selangor, kegiatan haram itu rupa-rupanya berleluasa di Negeri Sembilan dan Johor. Mereka terkedu dengan pembongkaran itu dan tidak berupaya untuk menepisnya. Padan muka.

Kita tengok pula tindakan Muhyiddin terhadap cabaran MB Selangor akibat mulut celuparnya. Adakah dia turut bersubahat dalam isu ini? Rakyatlah yang dapat menyaksikannya.

http://bilahrotan.blogspot.com

Tiada ulasan: