"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zidane 'kembali' bersama Real Madrid

MADRID: Lagenda bola sepak Perancis, Zinedine Zidane menyatakan kegembiraannya apabila kembali semula bersama Real Madrid - kelab yang pernah melonjakkan namanya di persada bola sepak dunia antara 2001 dan 2006.

Pemain Terbaik FIFA sebanyak tiga kali itu hari ini akan memulakan tugasnya sebagai penasihat kepada Presiden Real Madrid, Florentio Perez mengenai hal-ehwal skuad utama kelab itu.

“Saya gembira dan teruja apabila dapat kembali bersama kelab dan pasukan ini," kata dalam satu temubual yang disiarkan dalam laman web Real Madrid, semalam.

“Ia bukannya jawatan baru tetapi satu tugas penting yang perlu saya lakukan. Saya akan cuba bekerja dengan lebih rapat dengan presiden dan skuad ini," katanya.

“Saya akan bergaul dengan pemain dan bersama mereka skuad untuk perlawanan Liga Juara-Juara Eropah serta ketika sesi latihan di pusat latihan Valdebebas," katanya.

Khidmat Zidane itu menyaksikan dia akan bekerjasama dengan jurulatih Real, Jose Mourinho dan Mourinho turut mengalu-alukan kehadiran Zidane. 
-AFP-

Tiada ulasan: