"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bakar Bendera : Betulkah Angkara Petugas Pakatan Rakyat tu?

AnakSgDerhaka
Ada beberapa laporan dari Blog Pro UMNO yang telah menuduh penyokong Pakatan Rakyat telah bertindak liar dengan membakar bendera BN di Tenang sehari selepas proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang yang diadakan di Majlis Daerah Labis kemarin.

(Gambar : Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menunjukan bukti bendera BN dibakar)

Betulkah dakwaan mereka itu??
Ini kisah yang telah berlaku semasa kempen Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh dulu, juga mengisahkan tentang bakar bendera BN, yang kononnya dilakukan oleh penyokong-penyokong dari Pakatan Rakyat terutamanya PKR.

Kisahnya begini.. ketika kempen PRK Permatang Pauh sedang rancak berjalan perkara utama yang sering menganggu ketenangan malam ialah gangguan dari Mat Rempit yang memakai ‘T' Shirt dengan logo Barisan Nasional.

Boleh dikatakan setiap malam Bilik Gerakan PKR yang berada ditepi jalan-jalan utama di Permatang Pauh akan diganggu dengan deruman motorsikal mat rempit-mat rempit yang telah diupah oleh UMNO untuk membuat provokasi di setiap bilik gerakan PKR.

Namum begitu kebanyakkan provokasi itu hanyalah sia-sia dan tidak membuahkan hasil sebagaimana yang mereka harapkan.

Memang ada laporan polis telah dibuat tentang aktiviti mat rempit itu dan polis telah datang mengambil butiran dari bilik gerakan yang melaporkan kejadian itu dan polis telah bertindak untuk mengadakan sekatan jalan raya hingga ke pukul satu atau dua pagi tetapi bila sekatan jalanraya habi Mat Rempit-Mat Rempit itu muncul kembali.

Mat Rempit-Mat Rempit itu dikatakan akan dibayar sebanyak RM30 hingga RM50 satu malam dan setiap kumpulan mereka akan diketuai oleh seorang dari pemuda UMNO. Tapi kalau korang baca di SINI katanya RM100. bagaimanapun aku tahu hanya RM50 yang akan dibayar berdasarkan dokumen tuntutan yang aku dapat dari seorang sahabat yang aktif di pihak UMNO.

Mereka dijanjikan bayaran seperti yang dinyatakan diatas, tetapi pada malam yang pertama mereka tidak diberikan sebarang bayaran kecuali kupon untuk ditukar di bilik gerakan UMNO yang terletak di dalam Bandar Perda.

Begitu juga malam yang seterusnya, mereka masih diberikan kupon juga untuk ditukarkan di bilik gerakan UMNO hingga beberapa malam berikutnya.

Apabila tiba malam yang dijanjikan untuk mereka menukarkan kupon tersebut kepada tunai, mereka diberitahu supaya datang malam berikutnya pula.

Setelah malam yang dijanjikan tiba, mat rempit-mat rempit itu berkumpul di bilik gerakan tersebut.. dalam masa mereka menunggu pihak polis telah mengepung mereka dan dalam kepungan ini dua orang dari mereka telah terlepas.

Kesemua yang dikepung telah ditahan dan dibawa ke balai Polis Perda yang letaknya tidak jauh dari bilik gerakan UMNO itu untuk disoal, dan kebanyakkan dari mereka telah bermalam di dalam lokap.

Seterusnya sila sambung bacaan anda di SINI.

Tiada ulasan: