"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Amacam Ismail Sabri, Lelong RM7.5 juta, Jadi Tak Tanah Tu!!

laniismaa

Jadi Menteri namun haprak.

Menteri Tiga Suku, Ismail Sabri Yaakob berkata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man tidak sepatutnya mengambil kesempatan daripada peneroka tanah rancangan yang kesempitan hidup dengan membeli tanah mereka.

Kesempatan 'hotak' kau! Bekas peneroka Felda Jengka 13 di sini, Mahmud Abdul Rahman, 54, mengesahkan dia telah menjual tanah seluas empat hektar miliknya di tanah rancangan itu kepada Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man pada 1994. Ulang Tahun 1994.

Tanah itu dijual kepada isteri Tuan Ibrahim pada harga RM75,000 dan dibayar tiga kali yang dibayar oleh Tuan Ibrahim. Ikut suka dia, siapa yang ingin bayar, janji tuan tanah menerima haknya.

Tanah yang dibeli secara sah oleh Tuan Ibrahim, nak bubuh nama bini dia ke, nenek dia ke, yang itu pun menjadi isu.

Tuan yang menjual berkata dia mengalami masalah kewangan akibat kemelesetan ekonomi dan dia mahu keluar daripada tanah rancangan berkenaan. Apa yang salahnya, harga telah dipersetujui dan bukan Tuan Ibrahim meletakkan pisau di tengkuk tuan tanah itu.

Amacam Ismail Sabri, lelong RM7.5 juta, jadi tak tanah tu. Promosi untuk tahun 2011. Dengar cerita Adnan Yaakob pun berminat. Dia nak 'up' sedikit. Amacam jadi??

Berita pertama berkenaan perkara ini di Utusan Malaysia ada ayatnya "telah menyebabkan tuan tanah asal tersebut kini hidup dalam serba kedaifan". Berita kedua rintihan Menteri Tiga Suku. Berita Ketiga ada ayat "katanya ketika ditemui di ladang sawitnya di sini hari ini".

Woii...Utusan Malaysia, nak menipu pun patut-patutlah woii, ada ladang sawit hidup dengan penuh kedaifan. Bang!! ladang sawit bang!! sawit mahal sekarang bang!! Patut pun menjadi Utusan Penipu!!

Tiada ulasan: