"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Melaka Dapat Ketua Menteri Baru?

Mutaligat
Timbul desas-desus bahawa Melaka akan mendapat Ketua Menteri baru selepas Pilihanraya Umum akan datang. Ini kerana menurut makluman dalaman Umno, Ketua Menteri sekarang ada niat untuk menyabung nasib ke pusat untuk mengintai kerusi Timbalan Presiden Umno yang lama diidamkannya.

Ada pandangan menyatakan bahawa jika Ali Rustam masih di Melaka beliau tidak akan dapat mencabar Muhyiddin kerana secara tradisinya Timbalan Presiden mestilah menteri pusat untuk membolehkannya dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Sebab itulah menurut makluman dalaman itu, Ali beriya-iya benar membodek isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor agar beliau dipilih bertanding kerusi Parlimen dan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri. Untuk itu Ali mesti menyaingi penyandang kerusi Timbalan Presiden sekarang yang mengalahkan Ali secara walkover pada pemilihan lepas.

Mahu tidak mahu Rosmah mesti dibodek. Datuk Seri dah diberi kepada Rosmah, anak Rosmah juga telah dibawa makan angin ke Indonesia. Itu yang kita tahu mungkin banyak lagi yang Ali sudah berikan pada Rosmah.

Persoalannya sekarang layakkah Ali untuk menjadi Timbalan Presiden Umno dan Timbalan Perdana Menteri. Mungkin ramai yang geli hati dan ketawa mendengar bahawa Ali berangan-angan untuk menduduki jawatan nombor dua. Geli hati dan ketawa kerana Ali layak atau terlebih layak tidaklah pula kita ketahui. Namun orang Melaka semua tahu perangai Ali ................layak ke????? 

Tiada ulasan: