"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Operasi sasar Israel dan sekutunya, AS diperhebat

Sinar Harian
Penduduk di utara Gaza berjalan kaki beramai-ramai menuju ke kawasan selatan ketika pertempuran semakin sengit. - Foto AFP
Penduduk di utara Gaza berjalan kaki beramai-ramai menuju ke kawasan selatan ketika pertempuran semakin sengit. - Foto AFP
SANAA - Angkatan Tentera di Yemen telah melancarkan satu lagi operasi ketenteraan ke atas rejim Zionis pada Khamis sebagai tanda solidariti dengan penduduk Palestin.

Jurucakapnya, Brigadier Jeneral Yahya Saree berkata, sejumlah misil balistik menyasarkan beberapa lokasi di bahagian selatan Tel Aviv termasuk kawasan Umm al-Rashrash di bandar Eilat.

Rangkaian stesen TV, al-Masirah melaporkan operasi itu berjaya mencapai objektif asal pasukan tersebut.

"Kami akan meneruskan kempen ketenteraan ini sehingga Israel menghentikan kekejaman mereka terhadap saudara kami di Gaza," tegasnya.

Sehari sebelum ini, tentera di Sanaa turut menembak jatuh dron canggih milik Amerika Syarikat (AS) ketika pesawat tanpa pemandu itu terlibat dalam operasi untuk 'membantu' sekutu kuat mereka mengebom Gaza.

Dalam perkembangan berkaitan, serangan dron telah dilancarkan ke atas pangkalan tentera udara di wilayah Kurdistan, Iraq yang menempatkan pasukan tentera AS.

Gerakan Kata'ib Sayyid al-Shuhada mengaku bertanggungjawab membedil Pangkalan Tentera Udara al-Harir itu yang terletak kira-kira 45 kilometer di utara Lapangan Terbang Antarabangsa Erbil.

Setiausaha Agungnya, Abu Alaa al-Walaei menegaskan serangan ke atas kedudukan AS di Baghdad hanya akan dihentikan apabila kempen pengeboman dahsyat ke atas Gaza berakhir dan konvoi bantuan kemanusiaan dibenarkan memasuki wilayah itu tanpa sebarang sekatan.

Sementara itu, Timbalan Setiausaha Akhbar Pentagon, Sabrina Singh memaklumkan tentera AS telah diserang sebanyak 46 kali sejak 17 Oktober lalu termasuk 22 kejadian serangan di Syria.

Jelasnya, seramai 56 anggota turut cedera dalam insiden itu dan sebahagiannya telah kembali bertugas. - Agensi

Tiada ulasan: