"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Leka rakam gambar rusa, wanita maut jatuh jambatan

Agensi
ANGGOTA penyelamat dikejarkan ke lokasi kejadian. FOTO Agensi
ANGGOTA penyelamat dikejarkan ke lokasi kejadian. FOTO Agensi
Tokyo: Malang nasib seorang wanita yang maut akibat terjatuh dari jambatan ketika merakam rusa liar di Jepun, Sabtu lalu.

The Straits Times memetik Yahoo Jepun melaporkan, insiden itu berlaku kira-kira 9.30 pagi di bandar Higashi-Izu di wilayah Shizuoka.

Menurut pihak berkuasa, wanita yang dilaporkan berusia 20-an itu berasal dari wilayah Chiba.

Ketika kejadian, dia bersama dengan bapa dan rakannya. Mereka dalam perjalanan ke kawasan pergunungan untuk melihat rusa liar berkeliaran di habitat semula jadi.

Dia dipercayai meninggalkan kenderaan yang dinaiki semua orang dan pergi ke jambatan untuk merakam gambar rusa dan haiwan lain dengan menggunakan telefon bimbitnya.

Bagaimanapun, berlaku kejadian tidak diingini apabila wanita itu terjatuh dari jambatan.

"Anak perempuan saya jatuh dari jambatan," kata bapanya ketika menghubungi polis.

Balai Polis Shimoda berkata, mangsa jatuh daripada ketinggian 40 meter dari jambatan.

Wanita itu ditemukan di kawasan lembah, lapor The Yomiuri Shimbun.

Bagaimanapun, wanita itu kemudian disahkan meninggal dunia di hospital.

Siasatan sedang dijalankan susulan kejadian berkenaan.

Tiada ulasan: