"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ramasamy bayar ganti rugi, tetapi Zakir ‘belum boleh sentuh wang’

FMT Reporters

PETALING JAYA: Bekas timbalan ketua menteri Pulau Pinang P Ramasamy, yang telah menyerahkan cek berjumlah RM1.52 juta sebagai ganti rugi libel, berkata pendakwah Zakir Naik belum boleh mendermakan wang itu untuk sebarang tujuan.

Ramasamy diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi untuk membayar ganti rugi kepada Zakir awal bulan ini selepas memihak kepada pendakwah itu dalam saman fitnahnya.

Di Facebook, bekas Adun DAP itu berkata, wang itu – yang dikumpul menerusi pendanaan awam – akan dibayar kepada peguam Zakir dan disimpan dalam akaun klien sehingga proses rayuan selesai.

“Plaintif tidak boleh ‘sentuh’ mahupun ‘dermakan’ wang (itu) untuk sebarang tujuan sehingga semua rayuan selesai! Perjuangan masih diteruskan,” kata Ramasamy, merujuk kepada Zakir yang pada 4 Nov berkata, beliau akan mendermakan wang itu untuk perjuangan Palestin.

Zakir memfailkan dua saman berasingan pada 2019, mendakwa Ramasamy telah membuat lima kenyataan berunsur fitnah terhadapnya.

Menurutnya, kenyataan-kenyataan tersebut disiarkan di beberapa laman media sosial dan dilaporkan oleh beberapa portal berita antara 2016 dan 2019.

Ramasamy berkata, beliau bercadang untuk memfailkan rayuan, dan sekiranya Mahkamah Rayuan memihak kepadanya, dana yang terkumpul akan didermakan kepada mereka yang memerlukan, katanya.

Tiada ulasan: