"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Israel alami kejatuhan moral

NURFARDLINA IZZATI MOKTAR

KUALA NERUS - Rejim Zionis Israel menghadapi situasi kejatuhan moral serta dimalukan apabila mendapat tentangan daripada pejuang yang tidak memiliki kekuatan ketenteraan dalam peperangan antara Israel dan Hamas di Gaza.

Pensyarah Fakulti Undang-undang dan Hubungan Antarabangsa Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Profesor Madya Dr Mohd Afandi Salleh berkata, rejim Zionis Israel kini berdepan situasi memalukan kononnya antara negara yang mempunyai sistem pertahanan terkuat dan tercanggih namun tidak dapat menangkis serangan pejuang Hamas pada 7 Oktober lalu.

Menurutnya, tentangan diberikan oleh pejuang Hamas kepada Israel sehingga mencabar kekuatan negara itu didorong menerusi semangat untuk melawan penjajahan dan penindasan yang terjadi sekian lama di Palestin.

"Isu sekarang timbul apabila ada segelintir rakyat Malaysia yang mempersoalkan mengapa Hamas serang Israel sedangkan negara itu memiliki kekuatan dari setiap ketenteraan.

Tiada ulasan: