"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersatu: Zahari Kechik, Azizi Abu Naim bakal berdepan tindakan undang-undang

HARAPAN DAILY 

Ahli Parlimen (MP) Jeli, Zahari Kechik dan MP Gua Musang, Mohd Azizi Abu Naim bakal berdepan tindakan undang-undang ekoran tindakan mereka menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut ketua penerangan Bersatu, Datuk Razali Idris, pihaknya berada dalam proses mengumpulkan bukti untuk memboleh tindakan perundangan diambil terhadap mereka.

“Kita sedang meneliti berhubung tindakan yang bakal diambil kepada mereka berdua kerana mereka menerima watikah (untuk bertanding dalam pilihan raya lalu) daripada Pas.

“Kita juga akan mengheret mereka dalam lain-lain perkara yang melanggar undang-undang serta akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis kerana mereka secara jelas menyatakan sokongan kepada PM untuk mendapatkan habuan kewangan.

“Dalam kes ini juga wujudnya unsur-unsur sogokan yang menjanjikan habuan kewangan dan kita sifatkan ia sebagai satu bentuk rasuah yang dilakukan secara terang-terangan,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri majlis pelancaran jentera PRK Kemaman malam tadi.

Dua lagi MP Bersatu yang telah menyokong Anwar telah digantung keahlian.

Tiada ulasan: