"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tidak sengaja gilis anak yang disangka sudah masuk kereta

Utusanonline
TANGKAP layar rakaman CCTV kejadian seorang ibu terlanggar anaknya di tempat letak kereta di bandar Minsk, Belarus.-AGENSI
MINSK: Tular baru-baru ini rakaman detik cemas seorang ibu tergilis anak lelakinya yang berusia lima tahun ketika kanak-kanak itu sedang memasuki kereta di kawasan parkir di bandar Minsk di Belarus.

Kejadian itu berlaku beberapa hari lalu di kampung Kopyshche dan kamera litar tertutup (CCTV) merakam detik mengejutkan itu.

Dalam video itu, budak lelaki berkenaan dilihat berdiri di sebelah pintu penumpang belakang kereta Hyundai berwarna merah, tetapi semasa dia cuba masuk ke dalam kereta, ibunya sudah memandu ke hadapan.

Kanak-kanak itu terseret sebelum terjatuh dan digilis oleh tayar belakang kereta ibunya.

Sebaik sahaja menyedari anaknya sudah terbaring di atas jalan, wanita itu dengan panik bergegas keluar dari kereta, tetapi malangnya terlupa untuk menekan brek.

Kenderaan itu akhirnya berhenti selepas melanggar dinding blok apartmen, dengan seorang lagi anak wanita itu dilaporkan masih berada di tempat duduk penumpang.

Seorang wanita yang kebetulan lalu di situ cuba membantu wanita tersebut ketika dia mendukung anak lelakinya yang sudah lemah sambil berlari semula ke keretanya.

Laporan terkini memaklumkan kanak-kanak lelaki itu dikejarkan ke hospital selepas mengalami beberapa kecederaan dan sedang menerima bantuan perubatan yang diperlukan.

Polis tempatan memuat naik video itu di laman web mereka sebagai amaran kepada ibu bapa supaya lebih berhati-hati ketika melakukan perjalanan bersama anak-anak.

Menurut pihak berkuasa, empat laporan kesalahan dibuat terhadap pemandu wanita berusia 36 tahun itu termasuk tuduhan melakukan kemalangan jalan raya dan melanggar peraturan pengangkutan penumpang bawah umur-.AGENSI

Tiada ulasan: