"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

39 bayi maut di Hospital al-Shifa akibat kurang oksigen

Bernama
Serangan artileri dan pengeboman udara Israel di sekitar Hospital al-Shifa dan kawasan kejiranan Gaza berterusan tanpa henti selama enam jam. (Gambar AP)
GAZA: Kementerian Kesihatan Palestin dalam kenyataan pada Sabtu berkata 39 bayi ditempatkan di Unit Rawatan Rapi Hospital al-Shifa maut kerana kekurangan oksigen.

Hospital itu yang terletak di Semenanjung Gaza, sebelum ini terjejas teruk susulan siri serangan Israel, lapor Anadolu Agency.

Serangan artileri dan pengeboman udara Israel di sekitar Hospital al-Shifa dan kawasan kejiranan Gaza berterusan tanpa henti selama enam jam, menurut saluran TV Palestin.

Pada petang Jumaat, pesawat Israel memperhebat serangan berterusan terhadap sejumlah hospital di Semenanjung Gaza, di sekitar Hospital al-Shifa, Hospital Indonesia, Hospital al-Awda, Hospital al-Quds, dan Hospital Kanak-Kanak al-Rantisi.

Israel melancarkan serangan udara dan darat tanpa henti ke atas Semenanjung Gaza termasuk melibatkan hospital, kawasan kependudukan, dan rumah ibadat, sejak 7 Okt.

Sekurang-kurangnya 11,078 rakyat Palestin terbunuh, termasuk 4,506 kanak-kanak dan 3,027 wanita.

Tiada ulasan: