"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pasangan tunang maut dilanggar pemandu kereta berusia 16 tahun

Nur Izzati Mohamad
am@hmetro.com.my
Keadaan motosikal yang ditunggangi pasangan tunang yang maut selepas dilanggar pemandu kereta berusia 16 tahun dalam kemalangan di Kilometer (KM) 1.9 Jambatan Pulau Pinang menghala Perai. FOTO Ihsan Pembaca
Bukit Mertajam: Dua individu dipercayai pasangan tunang maut selepas motosikal dinaiki mereka dilanggar kereta yang dipandu seorang remaja lelaki berusia 16 tahun di Kilometer (KM) 1.9 Jambatan Pulau Pinang menghala arah Perai, di sini, awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Tan Cheng San berkata, impak kemalangan itu menyebabkan dua mangsa terdiri daripada seorang lelaki dan wanita masing-masing berusia awal 20-an maut di lokasi kejadian.

"Pemandu kereta cedera ringan manakala pemandu lori tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Siasatan awal mendapati kemalangan jam 2.30 pagi itu berlaku apabila remaja itu yang datang dari arah Pulau menuju Perai disyaki melanggar bahagian belakang lori.

"Ekoran pelanggaran itu menyebabkan kereta yang dipandu hilang kawalan sebelum melanggar motosikal yang dinaiki lelaki dan pembonceng wanita yang menyebabkan kedua-duanya mengalami cedera parah lalu meninggal dunia di lokasi kejadian," katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Jelasnya, mayat mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk proses bedah siasat.

Tan berkata, pemandu kereta ditahan reman selama sehari bagi membantu siasatan.

Polis turut meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian berkenaan tampil untuk membantu siasatan.

Tiada ulasan: